Nu kommer filmvåren!

Välkomna till våra filmvisningar som börjar 19 januari.

Vi visar film varannan torsdag och har beslutat att återinföra en bjudfilm där våra medlemmar får ta med en vän gratis.
På så sätt vill vi öka möjligheten att personer som inte hittat till oss ska upptäcka vad trevligt vi har i filmklubben och vilka bra filmer man kan få se i vår lilla stad.

Ska man hitta något tema med filmerna vi valt till vårens program kanske det är olika livsförhållanden i vår värld.
Vi börjar med en skildring av en ensamstående mammas liv med att få ihop sitt livspussel.
Den andra filmen, Bränn alla mina brev, handlar om förbjuden kärlek och hur den påverkar familjer i flera generationer.
Sedan visar vi Holy spider, en film från Iran som är skrämmande aktuell och som handlar om kvinnors livsvillkor med moralpoliser och förtryck.
Efter den kommer en vacker film om skolan vid världens ände,
en dansk film om att leva med psykisk ohälsa,
en svensk dokumentär om döttrar som tvingas hantera en svår sorg.
Vi avslutar vårsäsongen med en svensk film med två av våra mest populära skådespelare, Rolf Lassgård och Lena Olin, i en film om omställning till ett liv som pensionär.

Om vi åläggs restriktioner för att minska smittspridning kommer vi att informera här på vår hemsida och på vår Facebooksida.