FORTSATT INSTÄLLDA FILMVISNINGAR!

Så går sommaren mot sitt slut. Vilken ovanlig sommar det varit, så annorlunda vi lever. Och så mycket vi längtar tillbaka till. Och vi är nog många som saknar att gå på bio.

Vid den här tiden på året brukar styrelsen vara nyss hemkommen från Filmdagarna där vi sett film, och vi brukar ha många ideer om vilka filmer vi tror att våra medlemmar vill se. Men inte i år. Folkets Hus och Parker ställde in Filmdagarna i Sundsvall och filmindustrin släpper färre filmer till premiär. Inga nya filminspelningar startas. Det känns tomt.

Styrelsen har fattat beslut att ställa in filmvisningarna i höst. Det känns som det klokaste beslutet att fatta för att inte riskera smittspridning. Det är tråkigt, men vi hoppas att vi ska kunna leva som vanligt snart igen. Fast kanske med lite renare händer. Planen vi har är att, om restriktioner och smittläge så tillåter, satsa på att starta upp verksamheten igen i början av nästa år. Vi har också beslutat att ni som betalt medlemskap för 2020 får det automatiskt förlängt så det gäller nästa år.

Sköt om er, håll avstånd och tvätta händerna. Vi håller tummarna för att viruset snart är besegrat.

Vi ser fram emot att se er på bion nästa år!

Styrelsen/Tina Mansson Söderlund, ordförande