Äntligen – filmvåren är här!

Jag hoppas ni alla haft en riktigt fin jul och att ni som jag redan längtar efter att filmklubben börjar med sina filmkvällar igen.
Vi börjar i år den 23 januari.

Förra året var framgångsrikt för Bollnäs filmklubb med stor publik och fina betyg på våra filmer.
Vi fick ta emot det fina priset ”Årets förening i Bollnäs kommun”. Det är vi mycket stolta över.
Vi har även fått fortsatt förtroende att vara avtalsförening i samarbete med Bollnäs kommun.

Vi spekulerar alltid i vilka av filmerna som vi tror kommer att prisas på Guldbaggegalan. Därför startar vi säsongen med Roy Anderssons senaste film, ”Om det oändliga”. Roy är en av våra mest internationellt framgångsrika regissörer med ett alldeles eget filmspråk. Och vi tror det blir en bagge till.

Som vanligt får alla medlemmar bjuda med en vän gratis på den andra filmen. Den här gången blir det filmen Apollo 11.
Kanske lockar den besökare som annars inte går på bio.

Under våren kommer ni att se filmer från Sverige, USA, Frankrike, Nordmakedonien och Storbritannien. Alla med den gemensamma nämnaren att de håller hög kvalitet och att vi tror att de passar publiken som kommer till våra visningar.

Ni kan se resultatet av publikens betyg på visade filmer på vår hemsida, www.bollnasfilmklubb.se. Och följ oss gärna på Facebook.

Årsmötet kommer att hållas den 2 mars kl 18.30 i Kulturhuset, Willy Maria plan 4.

Varmt välkomna till oss i vår!
Styrelsen/ Tina Mansson Söderlund, ordförande