Utomhusbio

VÄLKOMMEN TILL LYSKVÄLL MED UTOMHUSBIO 28 AUGUSTI!
Utomhusbio för första gången i Bollnäs!

Hela Programmet:

19:00 Bio/lyskvällsbuffé på Scandic Hotel, middag i Långnäsparken inför 60-talsafton eller en bit mat på Kajutan på campingen, kaffeservering på Ångbåten Warpen som ligger vid bryggan nedanför Scandic Hotel.

20:30 Lyskvällen startar: tändning av marschaller längs Varpens strand och ”Storljus” i Vänortsparken.

21:00-23:00 Utomhusbio för första gången i Bollnäs! Sommaren med Göran
Plats: Vänortsparken bakom Scandic.
Film: Sommaren med Göran
Medtag: Hela familjen, filt eller stol och picknickkorg! Kom i god tid, starttiden avgörs av ljusförhållandena!
Försäljning av popcorn mm och dans/musikunderhållning på plats.

FRI ENTRÈ!

23:00 – Fortsätt kvällen så som du önskar. Kanske i baren på Scandic, på Kajutan eller på 60-talsafton på Långnäsparken. Eller kanske bara med en skön promenad längs Varpen för att njuta av alla marschaller längs strandkanten.

Bakom arrangemanget står: Bollnäs kommun, biograferna och filmföreningarna i kommunen, Film Gävleborg, Föreningen Norden, HSB, Bollnäs Bostäder, Scandic Hotell, Bollnäs Camping, Bollnäs Ångbåtssällskap samt Bollnäs Båtklubb.