Nu sparkar filmhösten igång!

Nu är det dags igen för fina filmupplevelser tillsammans. Och grattis! Vi har utsetts till  Årets förening i Bollnäs kommun. Vi är så glada och stolta över det.

Filmklubbens styrelse har varit till Trollhättan för att ta del av förhandsvisningar av kommande filmer arrangerade av Folkets Hus och Parker. Och vi har sett så många bra filmer. Kanske blir denna höst vår basta någonsin!

Vi startar starkt med en dokumentär om Hasse & Tage. Älskade och saknade av många av oss. Med skarpsinnighet och stort hjärta påverkade de samhällsdebatten. Och fick oss att skratta!

Höstens andra film är ett samarrangemang med Bollnäs Jazz Club. Vi kommer före filmen att få lyssna på levande musik och sedan ser vi en dokumentär om Miles Davis. Sa kvällen börjar lite tidigare än vanligt, redan 18.15.

Till höstens tredje film får ni bjuda med en vän gratis. En spännande film baserad på en verklig historia om en flykt till friheten i väst.

Därpå följer en komedi som utspelar sig i Israel och Palestina. Så lagom roligt, kanske ni tycker, men ni kommer att skratta. Sedan en vacker film om dans, kärlek och traditioner som fått lysande recensioner och Almodòvars senaste film. Lugnare tempo och mindre neurotisk än en del av hans tidigare filmer. Men fortfarande med hans signum. Vi avslutar i december med en engelsk komedi fylld med musik. Det låter val som en bra blandning? Höstens filmer kommer från USA, Sverige, Tyskland, Frankrike, Israel, Spanien, Storbritannien och Georgien.

Varmt välkomna till oss i höst! Var kanske bästa filmhöst någonsin. Vi åar se hur ni laäger era röster.

Styrelsen / Tina Mansson Söderlund, ordförande